Spelenderwijs Meer Bewegen
Een spelconcept om chronisch zieke kinderen te stimuleren te bewegen.
.jpg)
Samenvatting
De opdracht was om kinderen met een chronische ziekte op een leuke manier meer te laten bewegen. Ons team 'LAMP' heeft zich gericht op een oplossing die bewegen integreert in spel. We hebben gewerkt met de 'Cultural Probe' methode om diepgaand inzicht te krijgen in de leefwereld van de doelgroep.
Resultaat
Het resultaat is een kaartspel met fysieke opdrachten. Het concept is getest via meerdere prototypes ("low-fidelity" tot "high-fidelity"). De feedback loop waarbij andere teams onze prototypes testten, was essentieel voor de verfijning.
Persoonlijke Reflectie
De Cultural Probe sprong er voor mij uit: ik leerde dat instructies kraakhelder moeten zijn, zodat proefpersonen ze zonder hulp kunnen uitvoeren. Het iteratieve proces van prototypes maken en testen was nieuw voor mij, maar gaf veel voldoening omdat je het product echt ziet verbeteren.
Project Video's
Move Madness - Reclame Video
