โ† Terug naar Jaar 2
VWO 2

Spelenderwijs Meer Bewegen

Een spelconcept om chronisch zieke kinderen te stimuleren te bewegen.

OpdrachtgeverKim Kortekaas & Karel van Duijkeren
Datum20-03-2024
Mijn RolDesigner
Spelenderwijs Meer Bewegen
โคข

Samenvatting

De opdracht was om kinderen met een chronische ziekte op een leuke manier meer te laten bewegen. Ons team 'LAMP' heeft zich gericht op een oplossing die bewegen integreert in spel. We hebben gewerkt met de 'Cultural Probe' methode om diepgaand inzicht te krijgen in de leefwereld van de doelgroep.

Resultaat

Het resultaat is een kaartspel met fysieke opdrachten. Het concept is getest via meerdere prototypes ("low-fidelity" tot "high-fidelity"). De feedback loop waarbij andere teams onze prototypes testten, was essentieel voor de verfijning.

Persoonlijke Reflectie

De Cultural Probe sprong er voor mij uit: ik leerde dat instructies kraakhelder moeten zijn, zodat proefpersonen ze zonder hulp kunnen uitvoeren. Het iteratieve proces van prototypes maken en testen was nieuw voor mij, maar gaf veel voldoening omdat je het product echt ziet verbeteren.

Project Video's

Move Madness - Reclame Video

Teamleden

  • Team LAMP
  • Pieter Oosterling

Galerij

Cijfer

Groep0,0
Persoonlijk0,0
โ† VorigeMobiliteit van de ToekomstVolgende โ†’Aardappelzetmeel of Plastic?